Congrès mondiâl amazigo

Cél articllo est ècrit en arpetan supradialèctâl / ORB lârge. Lo blâson panarpetan


Congrès mondiâl amazigo
Logô de l’associacion
Câdro
Fôrma publica Organisacion entèrnacionâla nan-govèrnementala
Fin Emparar l'histouère, la cultura, la lengoua et los drêts du poplo amazigo
Zona de portâ Modèlo:Country data Amazigos Amazigos
Fondacion
Fondacion 1ér de septembro 1995 a Saint-Rome-de-Dolan (France)
Identitât
Mètoda Plèdeyér juridico, atencion des mèdiâs, campagnes de recllam dirèct, rechèrche, lobbying
Seto Vouèbe CMA

Lo Congrès mondiâl amazigo (tamazight: ⴰⴳⵔⴰⵡ ⴰⵎⴰⴹⵍⴰⵏ ⴰⵎⴰⵣⵉⵖ, ècritura romanisâ : Agraw Amaḍlan Amaziɣ; francês : Congrès mondiâl amazigo, CMA) est una organisacion entèrnacionâla nan govèrnementala composâye d'associacions socio-culturèles et de dèvelopament Amazigos d'Africa du Nord et de la diaspora por disposar d'un bâti de coordinacion et de reprèsentacion.

El at étâ fondâye durent lo tot premiér congrès que s'est tenu du 1ér a lo 3 de septembro 1995 a Sant-Roma-de-Dolan, en France, et qu'at rassemblâ més d'una centêna de dèlègâs et de reprèsentants de tribus et d'associacions amazigues de tôs los payis d'Africa du Nord, d'Eropa et d'Amèrica. L'organisacion est enstalâye a Paris et est endèpendenta de tot Ètat et de tot parti politico.

Lo Congrès mondiâl amazigo at étâ dècrit coment les "Nacions unies du poplo amazigo" a côsa de son inclusivitât, de la reprèsentacion de totes les tribus d'Africa du Nord, de l'ègalitât des sèxos et de la transparence.

En octobro 2011, Fathi Ben Khalifa at étâ èlu prèsident du Congrès, en remplacement de Belkacem Lounès et en julyèt 2015, Kamira Nait Sid at étâ èlua novèla prèsidenta du Congrès.

Prèsidents changiér

  • Rachid Raha (1999-2003)
  • Belkacem Lounès (2002-2011)
  • Fathi Ben Khalifa (2011-2015)
  • Kamira Nait Sid (2015-2018)
  • Kamira Nait Sid & Khalid Zerrari (2018- )