Chârlo de Menton d’Avièrno

homo politico savoyârd

Charles de Menthon d’Aviernoz

Cél articllo z-est ècrit en arpetan savoyârd / ORB lârge. Le blâson du duchiê de Savouè


Pâge d’éde sus l’homonimia Por los articllos homonimos, vêde Menton et Famelye de Menton.
Ârmes de la famelye : de Menton.

Chârlo de Menton d’Avièrno (Charles de Menthon d’Aviernoz en francês, qu’est étalianisâ en Carlo d’Aviernoz (Menton)), qu’est vegnu u mondo[V 1] le a Èneci et môrt le u châtél de Rubôd (Couèse), z-est[V 2] un nôblo militèro et homo politico savoyârd et pués sârdo, que vint de la famelye de Menton.

Le , il est colonèl du 1ér règiment[1]. Il est fêt chevaliér de l’ôrdro de los Sants-Môris-et-Lâdro[V 3],[1].

Pendent cél temps, il est èlu, le , membro de l’Acadèmia de les sciences, bèles-lètres et ârts de Savouè, avouéc ’ment[V 4] titro acadèmico Èfèctifo[V 5] (titulèro)[2].

Bibliografia changiér

  • (fr) Louis Pillet, « Général d’Aviernoz », dedens Histoire de l’Académie des sciences, belles-lettres et arts de Savoie, de 1820 à 1860, suivie des tables des trente-six premiers volumes des mémoires et des six premiers volumes de documents, Chambèri, 1891, p. 133–134.

Notes et rèferences changiér

Notes changiér

Vocabulèro changiér

  1. « vegnu u mondo » pp m est la parola savoyârda por « nèssu » pp m.
  2. Varianta savoyârda de « est » 3éma pèrs du sing du pres de l’endic du v « étre ».
  3. Varianta savoyârda de « des » art mpl.
  4. Varianta savoyârda de « coment » prèp.
  5. Varianta savoyârda de « Èfèctif » m.

Rèferences changiér

  1. 1,0  et 1,1(fr) Amèdê de Fôra, Armorial et nobiliaire de l’ancien duché de Savoie, vol. 3, Grenoblo, Allier Frères, (en legne), p. 458-459.
  2. (fr) « Etat des Membres de l’Académie des Sciences, Belles-Lettres et Arts de Savoie depuis sa fondation (1820) jusqu’à 1909 », dessus le seto de l’Acadèmia de les sciences, bèles-lètres et ârts de Savouè et pués « Académie des sciences, belles-lettres et arts de Savoie », dessus le seto du Comitât de les ôvres historiques et scientifiques - cths.fr.