« Italie » : difèrences entre les vèrsions

Contenu supprimé Contenu ajouté
p →‎G·eografia : corrèccions
Legne 55 :
Roma est étâye fondâye u VIII<sup>émo</sup> siècllo dev. J.-C. (753 dev. J.-C. d’aprés la tradicion) u lât du [[Tibro]], la reviére que travèrse l’Étalie centrâla. Roma ére na vela u méten du tèrritouèro des Latins que comenciêvont la conquéta de lors vesins desot lo govèrnament des rês de Roma.
 
U VI<sup>émo</sup> siècllo dev. J.-C., Roma vint na rèpublica (409 dev. J.-C. d’aprés la tradicion) et du IV<sup>émo</sup> tant qu’u III<sup>émo</sup> siècllo conquère la pèninsula étalièna, aprés les Guèrres samnites (343-290) por lo centro de l’Étalie pués la conquéta des tèrritouèros a la bise (avouéc la somission de les citâts-ètats ètrusques) et u mié-jorn (ples la SicilieSicila) que s’achavone en 240 dev. J.-C..
 
U III<sup>émo</sup> siècllo, Roma afronte três côps [[Cartâge]], la granta pouessience de la Mèditèrranê occidentâla. Roma rempôrte cetes guèrres, les três « Guèrres puniques », et sè fât mêtra de ceta partia de la Mèditèrranê et prend los tèrritouèros de son ènemia (en [[Africa de la Bise]], en [[Hispanie]] et les [[Balèâres]]). Avouéc la victouère de les Guèrres de Macèdonie (215-168), pués de conquétes u levant et u cuchient, Roma contrôle quâsi tot lo bassin mèditèrranèen u I<sup>ér</sup> siècllo dev. J.-C..
Rècupèrâye de « https://frp.wikipedia.org/wiki/Italie »